17. nov. 2009

Noget om kreativ frihed og trange kår

Inden jeg går lidt mere i dybden med de film, jeg nævnte i forrige indlæg, så vil jeg lige kort nævne de to film, jeg så på den sidste dag på Århus Filmfestival (foruden det afsluttende kortfilmsprogram). Det var "Japan: A Story of Love and Hate" og "Rip: A Remix Manifesto". Begge to fremragende på hver deres måde.
Den japanske film har jeg ikke lige fundet en trailer til, men faktisk ligger hele filmen på YouTube (se længere nede i indlægget her). Det er naturligvis ikke det samme som at sidde i biografmørket og lade sig suge ind i disse personers hverdag. Der er mere information om filmen på instruktøren Sean McAllisters hjemmeside her.
"Rip"-filmen, der handler om en mere moderne og kreativ tilgang til begrebet copyright, findes der ganske naturligt en del af på nettet. Blandt andet nedenstående trailer.
Disse to film kunne jeg også godt tænke mig at skrive lidt mere om her inden alt for længe. Så nu er der fem film, der skal - og fortjener - noget ekstra fokus, hvilket jeg vil forsøge at give dem her.

"Rip: A Remix Manifesto" trailer.


Første del af "Japan : A Story of Love and Hate".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar