25. sep. 2010

Video Archive: KURvE

Sad lige og rodede lidt rundt på computeren og faldt over en koncertoptagelse med KURvE fra Balkan Express II på Trøjborg Beboerhus i Århus. Det var vist i 2009. Valgte tre numre ud og lagde dem op helt og aldeles rå og uredigerede. Lyden er lidt smadret, men hvad den mangler i klarhed vinder den i energiniveau, synes jeg.
Og hvorfor hive KURvE frem fra arkivet netop nu? Jo, de spiller nemlig på Atlas i Århus den 1. oktober som opvarmning for Boban I Marko Markovic Orkestar (som jeg har skrevet om i bloggen her tidligere).






Jeg filmede dem også på Train i Århus. Der lagde bandet selv materialet, jeg gav dem, på nettet. Også rimeligt uredigeret.



Jeg er selv mest glad for dette klip med tre numre fra Katapult i Århus. Især de sidste par minutter, hvor hele stedet koger over og bassist Mads smider sit instrument for at danse med publikum.



Dette her er et endnu ældre klip fra Schokoladen i Berlin med godt gang i den.


Og et lidt klip mere fra Berlin, men denne gang "le grand finale" på Ausland, hvor A.K. Hansn med en relativt stor kæp i øret formåede at entrere scenen, huske teksten og deltage i løjerne.

Og der er flere klip hvor de kom fra på YouTube. Og langt de fleste er faktisk filmet af mig. :-)

Enjoy!

Lars

Ingen kommentarer:

Send en kommentar