6. nov. 2012

Premiering A Movie

Den 20. december 2011 skrev jeg lidt i spøg, at jeg ikke skulle skrive mere om min dokumentarfilm før jeg kunne bruge overskriften "Premiering A Movie". Den 2. november 2012 var så endelig dagen, hvor "First You Close Your Eyes" kunne blive vist for offentligheden. Det skete i Århus' "kultbiograf" Slagtehal 3 til releasefesten Esther Marias album "The Abyss", som filmen handler om. Albummet er først blevet klar til release nu, så det er grunden til at filmen har måtte vente lidt med at se dagens lys.

Når man har filmet og siddet timevis og redigeret hver en lille detalje af filmen er den svær at se - og nyde - som den film den er. Men da jeg stod bagerst i lokalet under fremvisningen kom jeg alligevel lidt tættere på publikums oplevelse. Ikke blot via deres reaktioner undervejs, men også at jeg pludselig automatisk satte mig i deres sted. En scene var pludselig meget længere end jeg huskede den, når jeg så den gennem deres øjne. Sådan føltes det i hvert fald.

Responsen var virkelig overvældende. Meget positive tilkendegivelser fra publikum - og jeg fik endda også noget rigtig god konstruktiv kritik med hjem, som jeg værdsætter meget. Alt i alt en skøn aften.

Nu er opgaven måske at lave en "musik+film" aften mere et sted, hvis vi kan få det sat op. Og ja, ellers kan bandet jo også bruge filmen, som det har lyst til, hvis muligheden byder sig til ved fremtidige koncerter. Jeg vil så samtidig undersøge om der evt. er nogle tv-kanaler eller websites, der kunne tænke sig at vise den. Vi får se. I sidste ende skal den i øvrigt nok komme på nettet i sin fulde længde.

Er man journalist, musikblogger eller lignende og interesseret i filmen og/eller albummet, så sender jeg gerne en dvd. Bare skriv til lsd_dk @ hotmail . com.

L

Filmens website: www.larsdideriksen.com/firstyoucloseyoureyes
Esther Marias website www.esthermaria.com

Fotos taget af mig - pånær det første, der er taget af Gydde Madsen.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar